Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto Gestotyros centras pradeda įgyvendinti Europos Sąjungos lėšomis finansuojamą projektą „Gestų kalbos specialistų kompetencijų tobulinimas“
Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto Gestotyros centras pradeda įgyvendinti projektą „Gestų kalbos specialistų kompetencijų tobulinimas“, kuris finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis.
Šio projekto tikslas – pagerinti asmenų, patiriančių atskirtį ar socialines rizikas, dėl kurių kyla grėsmė patirti socialinę atskirtį, ugdymo sąlygas.
Šis projektas buvo inicijuotas, atsižvelgiant į lietuvių gestų kalbos (LGK) ateities vizijos ir vystymosi gairėse (2016) nurodomą problematiką ir tikslus: rengti kokybiškas LGK ir gimtosios kalbos mokymo priemones ir nuolat tobulinti LGK kaip gimtosios kalbos mokytojų kvalifikaciją. Vienas iš pagrindinių įrankių mokantis LGK yra LGK žodynas, kurio dabartinė versija neatitinka naudotojų poreikių nei turinio, nei techninių galimybių prasme, taip pat dėl techninių kliūčių ši vienintelė LGK žodyno versija gali ir visai nustoti veikti. Tai gali turėti neigiamų pasekmių kurčiųjų bendruomenei, LGK besimokantiems ir su ja skirtingose srityse dirbantiems žmonėms.
Taigi projektu siekiama kelti LGK ekspertų kvalifikaciją, LGK specialistų kompetencijas ir pradėti rengti naują LGK žodyną, Projekto įgyvendinimo laikotarpiu gestų kalbos specialistų komanda dalyvaus 400 val. mokymuose, bus realizuoti nuo 192 iki 288 susitikimų / pokalbių su LGK gimtakalbiais informantais, surinkta nuo 96 iki 144 val. LGK įrašų, kurie bus panaudoti rengti LGK žodyną ir prisidės prie uždavinių, išsikeltų dėl LGK norminimo, kuriant naują LGK žodyną.
Projekto rezultatas – parengtas naujas LGK žodynas, prie kurio dirbs kompetencijas gilinantys LGK specialistai.
Projekto tikslinė grupė – lietuvių gestų kalbos specialistai, gestotyros centro darbuotojai.
Projekto trukmė – 24 mėnesiai (2024 m. spalis – 2026 m. rugsėjis).
Projekto vertė – 300 000,00 Eur.
Daugiau informacijos: esinvesticijos.lt