Vilniaus kolegijos bendruomenė sėkmingai dalyvavo projekte „Skaitmeninė švietimo transformacija (EdTech)“
Vilniaus kolegijos (toliau – VIKO) dėstytojai aktyviai ir sėkmingai dalyvavo projekte „Skaitmeninė švietimo transformacija („EdTech“)“, kuris skirtas skatinti švietimo inovacijų, grįstų skaitmeninėmis technologijomis, diegimą švietimo sektoriuje, sudarant sąlygas inovacijoms kurti ir bandyti ugdymo įstaigose, konsultacijoms teikti pasitelkiant technologijų žinių turinčius ir su sukurtomis priemonėmis gebančius dirbti mokytojus inovatorius ir ekspertus, kurie teiks pagalbą švietimo įstaigoms ir pedagogams, susiduriantiems su sunkumais naudojantis technologijomis ir skaitmeniniais ištekliais.
VIKO, būdama nacionalinio projekto „Skaitmeninė švietimo transformacija“ (EdTech), kurį vykdo Nacionalinė švietimo agentūra, partnere, sėkmingai įgyvendino dvi numatytas projekto veiklas:
- Skaitmeninių kompetencijų dėstytojams mokymai. Mokymuose dalyvavo 27 VIKO dėstytojai. Džiaugiamės, kad pabaigę mokymus dėstytojai geba kurti dinamišką skaitmeninį studijų dalyko (modulio) turinį, taip pat puikiai integruoja šiuolaikines skaitmenines technologijas studijų procese. Mokymai buvo organizuojami kaip dėstytojų kvalifikacijos tobulinimas, atsižvelgiant į Europos skaitmeninės kompetencijos programą (The European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu). Mokymų, kurie vyko gyvai ir nuotoliu, trukmė vienam dalyviui buvo 66 val.
Skaitmeninių technologijų potencialo panaudojimas programos dalyviams leido įgyti naujų skaitmeninių įgūdžių ir gebėjimų, apimančių galimybę kokybiškai, kritiškai ir produktyviai organizuoti studijų procesą, kurti įtraukias ir novatoriškas mokymo ir mokymosi strategijas, gerinti profesinę pedagoginę praktiką ir organizacines strategijas, vystyti skaitmeninį pilietiškumą, plėtoti gebėjimus mokytis ir tobulėti visą gyvenimą. Vadovaujantis DigCompEdu sistemos sritimis, pagrindinis dėmesys programoje buvo skiriamas šiems pedagogų profesinės veiklos aspektams: skaitmeninių technologijų naudojimui bendraujant, bendradarbiaujant ir siekiant profesinio tobulėjimo; informacijos paieškai, kūrimui ir dalijimuisi skaitmeniniais ištekliais; skaitmeninių technologijų valdymui; skaitmeninių technologijų (įrankių) ir strategijų naudojimui vertinant ir įsivertinant; skaitmeninių technologijų naudojimui skatinant aktyvaus įsitraukimo į studijas, studijų prieinamumo, diferencijavimo ir personalizavimo. Atsižvelgiant į DigCompEdu lygių sistemą, programa skirta aukščiausioms kompetencijos lygmenims – lyderis (C1).
- Studijų dalykų ir modulių skaitmeninimas, t. y., skaitmeninių mokymo priemonių parengimas lietuvių ir anglų kalbomis. Per projekto laikotarpį dėstytojai parengė 48 skaitmenines mokymo priemones, kurias jau dabar sėkmingai naudoja VIKO studentai, studijuojantys inžinerijos ir informatikos, sveikatos, socialinius mokslus, verslo ir viešąją vadybą, menus ar žemės ūkio, humanitarinius mokslus.
VIKO studentų apklausos apie minėtų mokymosi priemonių naudojimą (kokybę, naudingumą, patogumą, funkcionalumą ir pan.) rezultatai parodė, kad skaitmenines mokymo priemones studentai vertina labai teigiamai!
VIKO dėstytojai atsiliepimais pasidalino vaizdo siužete: