Vaikystės pedagogika
Programos aprašas | |
---|---|
Valstybinis kodas | 6531MX006 |
Vieta | Pedagogikos fakultetas |
Studijų kryptis | M01 Pedagogika |
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis | Ugdymo mokslų profesinis bakalauras, pedagogas |
Studijų forma ir trukmė | Nuolatinė, 3 metai Ištęstinė, 4 metai |
Studijų apimtis kreditais | 180 |
Studijų planai | Nuolatinės ir nuolatinės (sesijinės) studijos Įstojusiems 2022 m. Įstojusiems 2023 – 2024 m. |
Profesinės veiklos galimybės
Absolventai galės dirbti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogais privačiuose ir valstybiniuose vaikų lopšeliuose-darželiuose, darželiuose-mokyklose, kūdikių ir vaikų globos namuose, vaikų socialinės globos namuose, neformaliojo ugdymo centruose ir kt.
Socialiniai partneriai:
Vilniaus lopšeliai-darželiai „Lazdynėlis“; „Pilaitukas“; „Gintarėlis“; „Rūta“; „Molinukas“; „Pušaitė“; Vilniaus specialusis lopšelis-darželis „Čiauškutis“; Vilniaus specialiojo ugdymo centras „Aidas“; VšĮ Lauko darželis; VšĮ vaikų darželis „Klaužada“; Montessori metodo centras.
Studijų programų rezultatai
Numatoma, kad programos absolventas gebės:
- apibūdinti ikimokyklinės pedagogikos pagrindus, švietimo politikos gaires. Sieti įvairius (filosofinį, pedagoginį, psichologinį, sociologinį, tarpkultūrinį ir vadybinį) ikimokyklinio ugdymo aspektus;
- nagrinėti ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo dermės ypatumus;
- apibūdinti vaiko (nuo gimimo iki 7 m.) raidos ypatumus, jo poreikių pažinimo būdus, ugdymo proceso ir jo valdymo specifiką, refleksijos svarbą ir strategijas, ugdymo(si) kokybę lemiančius veiksnius. Įgytas žinias gebės taikyti įvairiose aplinkose;
- reflektuoti ugdymo(si) turinį, įžvelgti pedagogines ugdymo praktikos problemas, jas spręsti atliekant tyrimą ir panaudojant tyrimo rezultatus profesinės veiklos tobulinimui, atrasti ir taikyti metodines inovacijas, priimti sprendimus remiantis įrodymais;
- kurti dalykinį tekstą, taikant šiuolaikinius informacijos rinkimo, kaupimo, analizės, sisteminimo, vizualizavimo būdus;
- gerbti vaiko individualumą. Atpažinti ir atsižvelgti į individualius vaikų (nuo gimimo iki 7m.) skirtumus (amžiaus, patirties, lyties, kalbos, socialinės aplinkos, gabumų, specialiųjų ugdymosi poreikių, pažinimo stilių ir kitais aspektais), padėti jiems įveikti ugdymo (si) sunkumus, nukreipti tėvus (globėjus) konsultuotis bei teikti pedagoginę pagalbą, bendradarbiauti su švietimo pagalbos specialistais;
- numatyti ir realizuoti į vaiką (nuo gimimo iki 7 m.) orientuoto ugdymo tikslus bei uždavinius, planuoti ir vertinti vaiko pasiekimus, taikyti ugdymo(si) žaidžiant, veikiant, patirtinio mokymosi metodus, savarankiškai kurti, modeliuoti, tobulinti integralų ugdymo turinį. Siekti ir užtikrinti aktyvų tėvų dalyvavimą, numatant ir vertinant vaikų pažangą, kuriant ugdymo turinį, organizuojant ugdymąsi. Kurti atvirą, tolerantišką, dialogu ir partneryste grįstą ugdymosi aplinką;
- kurti kiekvieno vaiko (nuo gimimo iki 7 m.) ir visos grupės ugdymui(si) tinkamą, visapusišką vaiko raidą skatinančią, saugią, emocinę ir fizinę aplinką, rengti ir konstruktyviai bei kūrybiškai naudoti vaikų aktyvumą, saviraišką, mąstymą skatinančią ugdymo(si) medžiagą, priemones, planuoti išteklius. Naudotis ugdymo(si) įvairiose aplinkose galimybėmis;
- dalyvauti kuriant ikimokyklinio ugdymo programą, analizuoti, interpretuoti ir adaptuoti atsižvelgiant į ugdymo(si) kontekstą ir vaikų (nuo gimimo iki 7 m.) poreikius, ugdymą reglamentuojančius dokumentus;
- Vadovaudamasis partnerystės principais konstruktyviai bendradarbiauti su kitais ugdymo proceso dalyviais bei specialistais, dirbti grupėje ir/ar komandoje, dalyvauti projektinėje veikloje, profesinių tinklų veikloje, švietimo ir visuomenės kaitos procesuose;
- sklandžiai bendrauti valstybine kalba sakytine bei rašytine forma, aiškiai ir pagrįstai pristatyti nuomonę, idėją, sprendimą. Vartoti užsienio kalbą akademiniais ir profesiniais tikslais;
- vadovautis bendražmogiškosiomis, demokratinėmis, tautinėmis vertybėmis, socialinės pilietinės atsakomybės nuostatomis ir profesine etika;
- reflektuoti savo veiklą, identifikuoti ir spręsti profesines problemas, tinkamai pasirinkti mokymosi strategijas, numatyti profesinio tobulėjimo perspektyvas.
Nuolatinių ir nuolatinių (sesijinių) studijų planas
(įstojusiems 2022 m.)
1 semestras (30 kreditų) | ||
---|---|---|
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Studijų įvadas | 3 | P |
Vaiko gerovės filosofija ir politika | 3 | P |
Profesinė užsienio kalba: anglų, vokiečių, prancūzų. | 3 | P |
Lyginamoji vaikystės pedagogika | 6 | E |
Pedagogikos pagrindai | 6 | E |
Vaiko pažinimas | 3 | P |
Pedagoginės praktikos: Pedagogo asistento praktika I | 6 | P |
2 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Vaiko pažinimas | 3 | E |
Pedagoginės praktikos: Pedagogo asistento praktika II | 6 | P |
Inkliuzinis ugdymas | 4 | P |
Vaiko (nuo gimimo iki 3 m.) ugdymas | 4 | E |
Vaiko (3-6 metų) ugdymas | 5 | E |
Priešmokyklinis ugdymas | 5 | E |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD 1** | 3 | P |
3 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Andragogikos ir familistikos pagrindai | 3 | E |
Pedagoginės praktikos: Pedagoginė praktika globojant mentoriui | 6 | P |
Vaiko sveikata | 3 | P |
Vaiko (nuo gimimo iki 3 m.) ugdymas | 5 | E |
Vaiko (3-6 metų) ugdymas | 5 | E |
Priešmokyklinis ugdymas | 5 | E |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD 2** | 3 | P |
4 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Specialybės kalba | 3 | P |
Tiriamojo darbo ir akademinio rašymo pagrindai | 3 | P |
Vaiko (nuo gimimo iki 3 m.) ugdymas | 5 | E |
Vaiko (3-6 metų) ugdymas | 6 | E |
Priešmokyklinis ugdymas | 6 | E |
Pedagoginio proceso vadyba | 4 | P |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD 3** | 3 | P |
5 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Socialinė pedagogika | 3 | P |
Pedagoginių studijų baigiamasis darbas | 3 | P |
Pedagoginės praktikos: Savarankiška pedagoginė praktika | 6 | P |
Pedagoginio proceso vadyba | 4 | E |
Ugdymo modeliavimas taikant IT | 4 | P |
Alternatyviai pasirenkamas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Antrosios kalbos mokymo metodika | 7 | E |
Gestų kalba vaikams | 7 | E |
Lauko pedagogika | 7 | E |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD 4** | 3 | P |
6 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Tarpkultūrinis ugdymas | 3 | P |
Pedagoginės praktikos: Savarankiška pedagoginė praktika | 6 | P |
Ugdymas(is) įvairiose aplinkose | 3 | P |
Ugdymo modeliavimas taikant IT | 3 | E |
Baigiamasis darbas (projektas) | 9 | BD |
Alternatyviai pasirenkamas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Antrosios kalbos mokymo metodika | 3 | E |
Gestų kalba vaikams | 3 | E |
Lauko pedagogika | 3 | E |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD 5** | 3 | P |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Lietuvių kalba | 3 | P |
Verslumo pagrindai | 3 | P |
Streso valdymas | 3 | P |
Užsienio kalba: anglų, rusų, vokiečių | 3 | P |
Viešasis kalbėjimas | 3 | P |
Visuomenės sveikata | 3 | P |
Bendroji kūno kultūra | 3 | P |
Reflektyvioji pedagogika | 3 | P |
Konfliktų valdymas | 3 | P |
Šiuolaikinių renginių organizavimas | 3 | P |
Skaitmeniniai žaidimai ugdymo(si) procese | 3 | P |
Lietuvių gestų kalbos pagrindai | 3 | P |
Mąstymo ugdymas(is) šachmatais | 3 | P |
Mediacijos pagrindai | 3 | P |
Kalbos ir kalbėjimo sutrikimų turinčių vaikų ugdymas | 3 | P |
Istorijų pasakojimas | 3 | P |
Tiriamojo darbo rašymo pagrindai | 3 | P |
Šokio studija | 3 | P |
Olimpizmas | 3 | P |
Kūrybinio mąstymo dirbtuvės | 3 | P |
Menų terapija | 3 | P |
Bioetika | 3 | P |
Laisvai pasirenkamą dalyką studentai renkasi iš siūlomų laisvai pasirenkamų dalykų sąrašo.
Sutartinis žymėjimas:
E – egzaminas;
P – projektas;
BD – baigiamasis darbas.
Nuolatinių ir nuolatinių (sesijinių) studijų planas
(įstojusiems 2023 – 2024 m.)
1 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Studijų įvadas | 3 | Pr |
Profesinė užsienio kalba: anglų, vokiečių, prancūzų. | 3 | Pr |
Lyginamoji vaikystės pedagogika | 6 | E |
Vaiko gerovės filosofija ir politika | 3 | E |
Pedagogikos pagrindai | 6 | E |
Vaiko pažinimas | 3 | Pr |
Pedagoginės praktikos: Pedagogo asistento praktika I | 6 | Pr |
2 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Profesinė užsienio kalba: anglų, vokiečių, prancūzų. | 3 | Pr |
Vaiko pažinimas | 3 | E |
Įtraukusis ugdymas | 4 | Pr |
Vaiko (nuo gimimo iki 3 metų) ugdymas | 4 | E |
Vaiko (3-6 metų) ugdymas | 5 | E |
Priešmokyklinis ugdymas | 5 | E |
Pedagoginės praktikos: Pedagogo asistento praktika II | 6 | Pr |
3 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Vaiko sveikata | 3 | Pr |
Vaiko (nuo gimimo iki 3 metų) ugdymas | 5 | E |
Vaiko (3-6 metų) ugdymas | 5 | E |
Priešmokyklinis ugdymas | 5 | E |
Įtraukusis ugdymas | 3 | Pr |
Pedagoginės praktikos: Pedagoginė praktika globojant mentoriui | 6 | Pr |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD | 3 | Pr |
4 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Specialybės kalba | 3 | Pr |
Vaiko (nuo gimimo iki 3 metų) ugdymas | 5 | E |
Vaiko (3-6 metų) ugdymas | 5 | E |
Priešmokyklinis ugdymas | 5 | E |
Tiriamojo darbo ir akademinio rašymo pagrindai I | 3 | Pr |
Pedagoginės praktikos: Savarankiška pedagoginė praktika | 6 | Pr |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD | 3 | Pr |
5 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Vaiko socializacija | 3 | Pr |
Pedagoginio proceso vadyba | 6 | E |
Tiriamojo darbo ir akademinio rašymo pagrindai II | 3 | Pr |
Pedagoginių studijų baigiamasis darbas | 4 | Pr |
Pedagoginės praktikos: Savarankiška pedagoginė praktika | 8 | Pr |
Alternatyviai pasirenkamas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Antrosios kalbos mokymo metodika | 3 | Pr |
Gestų kalba vaikams | 3 | Pr |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD | 3 | Pr |
6 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Baigiamasis darbas (projektas) | 9 | BD |
Andragogikos ir familistikos pagrindai | 5 | E |
Ugdymas(is) įvairiose aplinkose | 9 | E |
Alternatyviai pasirenkamas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Antrosios kalbos mokymo metodika | 4 | E |
Gestų kalba vaikams | 4 | E |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD | 3 | Pr |
Laisvai pasirenkamą dalyką studentai renkasi iš siūlomų laisvai pasirenkamų dalykų sąrašo: | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Lietuvių kalba | 3 | Pr |
Verslumo pagrindai | 3 | Pr |
Streso valdymas | 3 | Pr |
Užsienio kalba (anglų) | 3 | Pr |
Viešasis kalbėjimas | 3 | Pr |
Reflektyvioji pedagogika | 3 | Pr |
Konfliktų valdymas | 3 | Pr |
Šiuolaikinių renginių organizavimas | 3 | Pr |
Skaitmeniniai žaidimai | 3 | Pr |
Lietuvių gestų kalbos pagrindai | 3 | Pr |
Mąstymo ugdymas(is) šachmatais | 3 | Pr |
Kalbos ir kalbėjimo sutrikimų turinčių vaikų ugdymas | 3 | Pr |
Istorijų pasakojimas | 3 | Pr |
Tiriamojo darbo rašymas | 3 | Pr |
Šokio studija | 3 | Pr |
Saviraiškos studija | 3 | Pr |
Olimpizmas | 3 | Pr |
Kūrybinio mąstymo dirbtuvės | 3 | Pr |
Svekatingumas ir fizinis aktyvumas | 3 | Pr |
Bioetika | 3 | Pr |
Nesmurtinės komunikacijos metodų taikymas | 3 | Pr |
Žmogaus teisės interneto socialiniuose tinkluose | 3 | Pr |
Profesinis perdegimas ir įveikos strategijos | 3 | Pr |
Vaikų, turinčių sensorinės integracijos sutrikimų, ugdymas(is) | 3 | Pr |
Etnokultūra | 3 | Pr |
Sutartinis žymėjimas:
E – egzaminas;
Pr – projektas;
BD – baigiamasis darbas.