Pradinio ugdymo pedagogika
Programos aprašas | |
---|---|
Valstybinis kodas | 6531MX002 |
Vieta | Pedagogikos fakultetas |
Studijų kryptis | M01 Pedagogika |
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis | Ugdymo mokslų profesinis bakalauras, pedagogas |
Studijų forma ir trukmė | Nuolatinė, 3 metai Ištęstinė, 4 metai |
Studijų apimtis kreditais | 180 |
Studijų planai | Nuolatinės ir nuolatinės (sesijinės) studijos Įstojusiems 2022 m. Įstojusiems 2023 – 2024 m. |
Profesinės veiklos galimybės
Absolventai galės dirbti visų tipų bendrojo ugdymo mokyklose pradinių klasių mokytojais ar pedagogais pagal pasirinktą specializaciją.
Socialiniai partneriai:
Vilniaus Prano Mašioto pradinė mokykla; Vilniaus Tuskulėnų gimnazija; Vilniaus inžinerijos licėjus; Vilniaus Šiaurės licėjus; Vilniaus Filaretų pradinė mokykla; Karalienės Mortos mokykla; Jono Pauliaus II progimnazija; Vilniaus Aleksandro Puškino vidurinė mokykla; Gabijos gimnazija.
Studijų programos rezultatai
Numatoma, kad programos absolventas gebės:
- analizuoti ir vertinti Lietuvos, kitų pasaulio šalių ugdymo patirties ir mokslo kaitos tendencijas, žinos į darnų vystymąsi orientuoto švietimo strategines nuostatas;
- taikyti aktyvius edukacinės aplinkos kūrimo metodus;
- paaiškinti mokinio raidos dėsningumus, jo poreikių pažinimo būdus, galimybes, ugdymo proceso ir jo valdymo specifiką, refleksijos svarbą ir strategijas, ugdymo(si) kokybę lemiančius veiksnius;
- nagrinėti ir taikyti ugdymo turinio dokumentus profesinėje veikloje;
- taikyti tinkamas vertinimo sistemas ir metodikas, įvertindamas kiekvieno mokinio galias, ugdymosi poreikius;
- organizuoti profesinės veiklos tyrimą, gautus rezultatus panaudoti mokymosi tobulinimui;
- planuoti, rengti ir įgyvendinti edukacinius projektus;
- komunikuoti lietuvių ir užsienio kalbomis nuosekliai, argumentuotai ir vaizdžiai reikšdamas mintis;
- bendrauti ir bendradarbiauti su mokinio šeima ir kitais ugdymo(si) proceso dalyviais, laikydamasis konstruktyvumo ir pozityvumo principų, dalintis gerąja patirtimi;
- plėtoti mokinių informacinę kultūrą;
- kurti saugią, palankią vaikų adaptacijai, visapusiškam ugdymuisi edukacinę aplinką;
- vertinti ugdymosi situaciją, pagrįstai, atsakingai taikyti mokinio motyvavimo ir savivertės ugdymo(si) būdus bei priemones;
- inovatyviai modeliuoti ugdymo turinį ir kūrybiškai įgyvendinti, atsižvelgdamas į mokinio interesus, poreikius, galimybes;
- planuoti ir organizuoti ugdymosi procesą įvairiomis formomis, atsižvelgdamas į mokinių polinkius, poreikius, interesus;
- naudoti inovatyvias technologijas, organizuodamas formalųjį ir neformalųjį mokinių ugdymą(si);
- naudotis kiekvieno dalyko pažangos ir pasiekimų aprašu, organizuodamas mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimą ir įsivertinimą;
- naudotis naujausiomis IT ir specializuotomis e-programomis, organizuodamas į mokinį orientuotą ugdymosi procesą;
- plėtoti mokinių kompiuterinį raštingumą ir techninius gebėjimus;
- kurti virtualias ugdymo(si) erdves, naudodamasis IKT;
- kūrybiškai, inovatyviai organizuoti priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo(si) procesą;
- susieti priešmokyklinio amžiaus vaiko ypatumus ir poreikius, vertinti ir užtikrinti jo ugdymo(si) pažangą;
- kurti edukacinę aplinką, palankią priešmokyklinio amžiaus vaiko saviraiškai ir kompetencijų ugdymuisi;
- dirbti komandoje;
- nagrinėti Lietuvos ir pasaulio kultūrų įvairovę, komunikuoti daugiakultūrėje aplinkoje;
- demonstruoti humanistines, demokratines vertybines nuostatas, jas diegti, gerbdamas mokinio individualumą;
- reflektuoti ir kurti profesinės veiklos, asmeninės karjeros perspektyvą;
- reflektuoti mokymosi procesą, kelti veiklos tikslus, tinkamai pasirinkti mokymosi strategijas.
Nuolatinių ir nuolatinių (sesijinių) studijų planas
(įstojusiems 2022 m.)
1 semestras (30 kreditų) | ||
---|---|---|
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Profesinė užsienio kalba: anglų, vokiečių, prancūzų. | 6 | P |
Specialybės kalba | 3 | P |
Edukologija ir edukacinių tyrimų pagrindai | 5 | E |
Bendroji ir socialinė psichologija | 5 | E |
IKT taikymas pradinėje mokykloje | 4 | E |
Studijų įvadas | 3 | P |
Pasaulio pažinimo didaktika | 4 | P |
2 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Šiuolaikinio mokymo (si) strategijos | 5 | E |
Raidos ir pedagoginė psichologija | 5 | E |
Pedagoginės praktikos: Pedagogo asistento praktika I | 4 | P |
Lietuvių kalbos didaktika | 6 | P |
Matematikos didaktika | 3 | E |
Pasaulio pažinimo didaktika | 4 | E |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD 1** | 3 | P |
3 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Inkliuzinis ugdymas | 4 | E |
Pedagoginės praktikos: Pedagogo asistento praktika II | 6 | P |
Lietuvių kalbos didaktika | 6 | E |
Matematikos didaktika | 3 | E |
Etikos didaktika | 4 | E |
Alternatyviai pasirenkamas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Ugdymo projektų vadyba | 4 | P |
Neformalusis ugdymas | 4 | P |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD 2** | 3 | P |
4 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Ugdymo sistemos ir filosofija | 3 | E |
Pedagoginės praktikos: Pedagoginė praktika globojant mentoriui | 8 | P |
Dailės ir technologijų didaktika | 3 | P |
Specializacijos | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Priešmokyklinio ugdymo pedagogika (I alternatyva) | ||
Priešmokyklinio amžiaus vaiko pažinimas | 5 | E |
Priešmokyklinio amžiaus vaiko kompetencijos ir jų ugdymas | 5 | E |
Priešmokyklinio ugdymo(si) procesas ir vaiko kompetencijų vertinimas | 3 | P |
Ankstyvasis užsienio kalbų mokymas (II alternatyva) | ||
Užsienio kalbos didaktika I | 5 | E |
Užsienio kalbos didaktika II | 5 | E |
Užsienio kalbos didaktika III | 3 | P |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD 3** | 3 | P |
5 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Vaiko sveikatos ugdymas | 5 | E |
Pedagoginės praktikos: Pedagoginė praktika globojant mentoriui | 6 | P |
Andragogikos ir familistikos pagrindai | 4 | P |
Dailės ir technologių didaktika | 3 | P |
Muzikos didaktika | 4 | E |
Specializacijos | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Priešmokyklinio ugdymo pedagogika (I alternatyva) | ||
Specializacijos praktika | 5 | P |
Ankstyvasis užsienio kalbų mokymas (II alternatyva) | ||
Specializacijos praktika | 5 | P |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD 4** | 3 | P |
6 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Pedagoginės praktikos: Savarankiška pedagoginė praktika | 6 | P |
Pedagoginių studijų baigiamasis darbas | 3 | P |
Fizinio ugdymo didaktika | 3 | P |
Baigiamasis darbas | 9 | BD |
Alternatyviai pasirenkamas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Vaiko gerovės politika (vaiko ir šeimos teisė, švietimo politika) | 3 | E |
Švietimo lyderystė | 3 | E |
Vaiko tarpkultūrinis ugdymas | 3 | E |
Vaiko socialinis ugdymas | 3 | E |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD 5** | 3 | P |
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Civilinė ir darbo sauga | 3 | E |
Socialinė reabilitacija ir integracija | 4 | E |
Mediacijos įvadas | 4 | P |
Socialinis darbas ir savanorystė bendruomenėje | 4 | P |
Vadyba ir lyderystė | 3 | P |
Baigiamasis darbas | 9 | BD |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD 5** | 3 | P |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Lietuvių kalba | 3 | P |
Verslumo pagrindai | 3 | P |
Streso valdymas | 3 | P |
Užsienio kalba: anglų, rusų, vokiečių | 3 | P |
Viešasis kalbėjimas | 3 | P |
Visuomenės sveikata | 3 | P |
Bendroji kūno kultūra | 3 | P |
Reflektyvioji pedagogika | 3 | P |
Konfliktų valdymas | 3 | P |
Šiuolaikinių renginių organizavimas | 3 | P |
Skaitmeniniai žaidimai ugdymo(si) procese | 3 | P |
Lietuvių gestų kalbos pagrindai | 3 | P |
Mąstymo ugdymas(is) šachmatais | 3 | P |
Mediacijos pagrindai | 3 | P |
Kalbos ir kalbėjimo sutrikimų turinčių vaikų ugdymas | 3 | P |
Istorijų pasakojimas | 3 | P |
Tiriamojo darbo rašymo pagrindai | 3 | P |
Šokio studija | 3 | P |
Olimpizmas | 3 | P |
Kūrybinio mąstymo dirbtuvės | 3 | P |
Menų terapija | 3 | P |
Bioetika | 3 | P |
Laisvai pasirenkamą dalyką studentai renkasi iš siūlomų laisvai pasirenkamų dalykų sąrašo.
Sutartinis žymėjimas:
E – egzaminas;
P – projektas;
BD – baigiamasis darbas.
Nuolatinių ir nuolatinių (sesijinių) studijų planas
(įstojusiems 2023 – 2024 m.)
1 semestras (30 kreditų) | ||
---|---|---|
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Profesinė užsienio kalba: anglų, vokiečių, prancūzų. | 6 | Pr |
Specialybės kalba | 3 | Pr |
Edukologija ir edukacinių tyrimų pagrindai | 5 | E |
Bendroji ir socialinė psichologija | 5 | E |
Gamtos mokslų didaktika | 4 | E |
Studijų įvadas | 3 | Pr |
Pedagoginės praktikos: Pedagogo asistento praktika I | 4 | Pr |
2 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Šiuolaikinio mokymo (si) strategijos | 5 | E |
Raidos ir pedagoginė psichologija | 5 | E |
Informatika pradiniame ugdyme | 4 | Pr |
Lietuvių kalbos ir literatūros didaktika | 6 | Pr |
Visuomeninio ugdymo didaktika | 4 | E |
Pedagoginės praktikos: Pedagogo asistento praktika II | 6 | P |
3 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Įtraukusis ugdymas | 4 | E |
Lietuvių kalbos ir literatūros didaktika | 6 | E |
Neformalusis ugdymas | 4 | Pr |
Matematikos didaktika | 3 | Pr |
Etikos didaktika | 4 | E |
Pedagoginės praktikos: Pedagoginė praktika globojant mentoriui | 6 | Pr |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD | 3 | Pr |
4 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Ugdymo sistemos ir filosofija | 3 | Pr |
Matematikos didaktika | 3 | E |
Dailės ir taikomųjų technologijų didaktika | 3 | Pr |
Specializacijos | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Priešmokyklinio ugdymo pedagogika (I alternatyva) | ||
Priešmokyklinio amžiaus vaiko pažinimas | 5 | E |
Priešmokyklinio amžiaus vaiko kompetencijos ir jų ugdymas | 5 | E |
Priešmokyklinio ugdymo(si) procesas ir vaiko kompetencijų vertinimas | 3 | Pr |
Specializacijos praktika | 5 | Pr |
Ankstyvasis užsienio kalbų mokymas (II alternatyva) | ||
Užsienio kalbos didaktika I | 5 | E |
Užsienio kalbos didaktika II | 5 | E |
Užsienio kalbos didaktika III | 3 | Pr |
Specializacijos praktika | 5 | Pr |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD | 3 | Pr |
5 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Vaiko sveikatos ugdymas | 5 | E |
Andragogikos ir familistikos pagrindai | 4 | Pr |
Muzikos didaktika | 4 | E |
Vaiko tarpkultūrinis ugdymas | 4 | E |
Profesinės veiklos tyrimai | 4 | Pr |
Pedagoginės praktikos: Pedagoginė praktika globojant mentoriui | 6 | Pr |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD | 3 | Pr |
6 semestras (30 kreditų) | ||
Privalomas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Technologinis ugdymas | 3 | E |
Fizinio ugdymo didaktika | 3 | Pr |
Pedagoginių studijų baigiamasis darbas | 3 | Pr |
Pedagoginės praktikos: Savarankiška pedagoginė praktika | 6 | Pr |
Baigiamasis darbas (projektas) | 9 | Pr |
Alternatyviai pasirenkamas dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Vaiko gerovės politika (vaiko ir šeimos teisė, švietimo politika) | 3 | E |
Švietimo lyderystė | 3 | E |
Laisvai pasirenkamasis dalykas | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
LPD | 3 | Pr |
Laisvai pasirenkamą dalyką studentai renkasi iš siūlomų laisvai pasirenkamų dalykų sąrašo: | Kreditų skaičius | Vertinimas* |
Lietuvių kalba | 3 | Pr |
Verslumo pagrindai | 3 | Pr |
Streso valdymas | 3 | Pr |
Užsienio kalba (anglų) | 3 | Pr |
Viešasis kalbėjimas | 3 | Pr |
Reflektyvioji pedagogika | 3 | Pr |
Konfliktų valdymas | 3 | Pr |
Šiuolaikinių renginių organizavimas | 3 | Pr |
Skaitmeniniai žaidimai | 3 | Pr |
Lietuvių gestų kalbos pagrindai | 3 | Pr |
Mąstymo ugdymas(is) šachmatais | 3 | Pr |
Kalbos ir kalbėjimo sutrikimų turinčių vaikų ugdymas | 3 | Pr |
Istorijų pasakojimas | 3 | Pr |
Tiriamojo darbo rašymas | 3 | Pr |
Šokio studija | 3 | Pr |
Saviraiškos studija | 3 | Pr |
Olimpizmas | 3 | Pr |
Kūrybinio mąstymo dirbtuvės | 3 | Pr |
Svekatingumas ir fizinis aktyvumas | 3 | Pr |
Bioetika | 3 | Pr |
Nesmurtinės komunikacijos metodų taikymas | 3 | Pr |
Žmogaus teisės interneto socialiniuose tinkluose | 3 | Pr |
Profesinis perdegimas ir įveikos strategijos | 3 | Pr |
Vaikų, turinčių sensorinės integracijos sutrikimų, ugdymas(is) | 3 | Pr |
Etnokultūra | 3 | Pr |
Sutartinis žymėjimas:
E – egzaminas;
Pr – projektas;
BD – baigiamasis darbas.