Dizaino fakulteto studentų parodos Alytaus jaunųjų kūrėjų bienalėje „Meno kodas 2024. Sinestezija“
Penktoji Alytaus jaunųjų kūrėjų bienalė „Meno kodas 2024. Sinestezija“ tapo erdve Vilniaus kolegijos Dizaino fakulteto studentams pademonstruoti savo kūrybą. Alytaus kultūros namuose (Pramonės g. 1 B) eksponuojamos trys Dizaino fakulteto studentų darbų parodos. Parodos kuratorės – Vilniaus kolegijos Dizaino fakulteto dėstytojos Virginija Kalinauskaitė ir Rasa Valujavičienė.
Pirmoji paroda – piešinių ir koliažų ekspozicija „BUVIMO ĮSPAUDAS“. Kiekvienam kūrėjui pasaulis atsiskleidžia per skirtingas patirtis. Menininkas kuria apčiuopdamas subtiliausius gamtos, pasaulio ir žmonių santykių aspektus. Pasak jaunųjų kūrėjų, „Ieškodami savo kelio, turime daug ką patirti ir išmokti“. Šioje parodoje matome pirmuosius jaunųjų menininkų žingsnius begaliniame kūrybos lauke. Viena iš jų užduočių – paprastoje detalėje pamatyti tai, kas atskleidžia buvimo prasmę, kas teikia estetinį grožį ir jaudina žmogaus sielą. Meninė patirtis kaupiama ilgai ir reikalauja atkaklių menininko pastangų. Šiuose studentų darbuose matome, kaip jie ieško kuo įvairesnių meninės kalbos būdų ir netikėtų kompozicinių sprendimų. Tiek per detalę, tiek per apibendrintą, stilizuotą vaizdą jaunieji kūrėjai mokosi meninės kalbos išraiškingumo, vysto savo meninę fantaziją ir individualų braižą.
Antroji paroda – fotografijų ciklas „MŪSŲ VILNIAUS TILTAI“. Dauguma parodos autorių yra ne Vilniaus gyventojai, o atvykę studijuoti į sostinę iš nedidelių miestų ir miestelių, kuriuose tiltų nėra daug, nes jų tiesiog nėra per ką nutiesti. Atvykę į Vilnių, jie pastebėjo, kad miestas ne tik pasižymi žaliuojančiomis gatvėmis, bet ir daugybe tiltų, kuriuos atrasi kur tik pasisuksi. Kiekvienas tiltas yra unikalus – turi savo gimimo datą, istoriją bei laiko ar žmonių paliktus randus. Parodos autoriai savo nuotraukose paslėpė šiuos randus, parodydami tiltus taip, kaip jie galėjo atrodyti ką tik pastatyti. Fotografai į tiltus pažvelgė kitaip nei įprasta – jie nukreipė objektyvus aukštyn, fiksuodami, kaip tiltai atrodo ne iš paradinės pusės, taip išryškindami jų konstrukcijų ir detalių grožį. Ar kada nors pagalvojote, kad tiltas gali priminti geležinkelio bėgius arba skulptūrišką gėlės žiedą? Šioje parodoje autoriai kviečia pabandyti atrasti, ką Vilniaus tiltai primena jums.
Trečioji paroda – fotografinės „BRUTALIZMO MĮSLĖS“. Brutalistinė architektūra žmonėms sukelia įvairias mintis: vieni ją vertina kaip statinius, kuriuos reikia naikinti, nes jie gadina miesto įvaizdį ir asocijuojasi su nejaukumu ar šaltumu. Tuo tarpu parodos autoriams, fotografams, brutalizmas yra iššūkis, kaip iš kitos perspektyvos pažvelgti į šią savitą ir istoriją turinčią architektūrą. Jie bandė užfiksuoti tokius šios architektūros elementus, kurių daugelis gali nepastebėti. Parodoje fotografai kviečia atkreipti dėmesį į brutalistinių pastatų detales ir suteikti joms paraleles. Pavyzdžiui, LR Sveikatos apsaugos ministerijos detalės gali priminti muziką, vertikales, o Vilniaus sporto rūmai – stygas, žingsnius, laiptus ar betonines bangas. Žiūrovai kviečiami žvilgtelėti į šiuos darbus ir pabandyti atspėti, kokių pastatų detalės yra užfiksuotos prieš jų akis.
Visos šios parodos atspindi unikalius jaunųjų menininkų kūrybos kodus bei miesto tyrinėjimo būdus, kviesdamos žiūrovus pasinerti į jų matymo ir kūrybos pasaulį.